خرید سولفات آمونیوم

نوشته شده در شرکت کیمیا شیمی دیبا
نوشته شده در شرکت کیمیا شیمی دیبا

7 نکته مهم در زمان خرید سولفات آمونیوم

1- خلوص:  اولین و مهم‌ترین نکته، در زمان خرید سولفات آمونیوم توجه به خلوص است. خلوص بالا نشان‌دهنده کیفیت و کارایی بیشتر کود است. به دنبال کودی باشید که حداقل 21 درصد نیتروژن و 24 درصد گوگرد داشته باشد.  از خرید سولفات آمونیوم با ناخالصی‌های زیاد خودداری کنید، زیرا می‌تواند به گیاهان آسیب برساند.

2- نوع:  سولفات آمونیوم به دو صورت پودری و گرانوله موجود است. نوع پودری آن ارزان‌تر است، اما ممکن است در هنگام استفاده، گرد و غبار ایجاد کند. نوع گرانوله آن گران‌تر است، اما استفاده از آن آسان‌تر و بدون گرد و غبار است.

3- بسته‌بندی: خرید سولفات آمونیوم در بسته‌بندی‌های مختلفی مانند کیسه‌های 25 و 50 کیلوگرمی عرضه می‌شود. بسته‌بندی مناسب باید از رطوبت و هوا نفوذ ناپذیر باشد تا کیفیت کود حفظ شود. به تاریخ تولید و انقضای کود توجه کنید.

4- قیمت:  قیمت خرید سولفات آمونیوم به عوامل مختلفی مانند خلوص، نوع، بسته‌بندی و برند تولیدکننده بستگی دارد.  از خرید سولفات آمونیوم با قیمت‌های غیرمعقول و ارزان خودداری کنید، زیرا ممکن است کیفیت پایینی داشته باشد.

5- برند: برندهای معتبر و شناخته‌شده، سولفات آمونیوم با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کنند. قبل از خرید، از سابقه و اعتبار برند مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

6- نیاز خاک و گیاه: قبل از خرید سولفات آمونیوم، نیاز خاک و گیاه خود را به نیتروژن و گوگرد تعیین کنید. از آزمایش خاک برای تعیین میزان دقیق نیاز به نیتروژن و گوگرد استفاده کنید. در صورت عدم نیاز به گوگرد، می‌توانید از کودهای ازته دیگر مانند اوره استفاده کنید.

7. شرایط نگهداری: سولفات آمونیوم را در مکانی خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید. از انبار کردن کود در مکان‌های مرطوب و گرم خودداری کنید، زیرا ممکن است کیفیت آن را کاهش دهد.

قیمت کود سولفات آمونیوم چقدر است ؟

قیمت خرید سولفات آمونیوم با توجه به نوع آن (خالص، صنعتی، کشاورزی)، برند و داخلی یا وارداتی بودن آن متفاوت است. به طور میانگین، قیمت هر کیلوگرم سولفات آمونیوم در اسفند سال 1402 به شرح زیر است

نام عنوان

قیمت

کود سولفات آمونیم گرین پیک مدل 1کیلویی وزن یک کیلوگرم

۵۳٫۰۰۰ تومان

کود سولفات آمونیوم 25 کیلویی کریستال فجر پارسیان

۴۳۰٫۰۰۰ تومان

کود پودری سولفات آمونیوم بادرام،25 کیلوگرمی

۴۳۰٫۰۰۰ تومان

سولفات آمونیوم گرانول

۶۵۰٫۰۰۰ تومان

کود سولفات آمونیوم 50 کیلویی

735٫۰۰۰ تومان

کود سولفات امونیوم ازبک 50کیلو

۱٫۰۲۵٫۰۰۰ تومان

کود سولفات آمونیوم 50 کیلویی وارداتی ازبکستان

۱٫۰۴۵٫۰۰۰ تومان

کود سولفات آمونیوم پودری ارومیه

۶۵۰٫۰۰۰ تومان

قیمت کود شیمیایی

جهت خرید کود شیمیایی و اطلاع از قیمت و نحوه سفارش با کارشناسان فروش ما در کیمیا شیمی دیبا تماس بگیرید.

شماره تماس کارشناسان : 09183655600 – 09121423700

تولید سولفات آمونیوم

سولفات آمونیوم ، از اولین و پرکاربردترین کودهای نیتروژن (N) در تاریخ کشاورزی بوده است. اگرچه امروزه به اندازه گذشته رایج نیست، اما به عنوان منبعی ارزشمند از نیتروژن و گوگرد (S) در بسیاری از مزارع کاربرد دارد.با وجود اینکه سولفات آمونیوم به اندازه گذشته رایج نیست، اما به دلیل مزایایی مانند حلالیت بالا، قیمت مناسب و محتوای نیتروژن و گوگرد، هنوز هم در کشاورزی کاربرد فراوانی دارد.

این کود که به AS یا AMS هم معروف است، بیش از 150 سال است که تولید می‌شود. در ابتدا، مواد اولیه آن از آمونیاک حاصل از گاز زغال سنگ (که برای روشنایی شهرها استفاده می‌شد) یا از کک زغال سنگ (سوخت مورد استفاده در تولید فولاد) به دست می‌آمد.

امروزه سولفات آمونیوم با واکنش اسید سولفوریک و آمونیاک گرم تولید می‌شود. برای تولید کریستال‌هایی با اندازه مناسب، شرایط واکنش کنترل می‌شود. سپس ذرات سولفات آمونیوم غربال و خشک می‌شوند تا به اندازه دلخواه برسند. برای جلوگیری از گرد و غبار و چسبندگی، برخی از مواد با یک نرم‌کننده پوشیده می‌شوند.

امروزه، بیشتر  سولفات آمونیوم مورد نیاز از محصولات جانبی صنایع مختلف به دست می‌آید. برای مثال، در فرآیند تولید نایلون، این کود به عنوان یک محصول جانبی تولید می‌شود. در روش دیگر، از محصولات جانبی حاوی آمونیاک یا اسید سولفوریک که دیگر قابل استفاده نیستند، برای تولید سولفات آمونیوم برای کشاورزی استفاده می‌شود

این کود معمولاً به صورت کریستال‌های سفید تا بژ رنگ به فروش می‌رسد. این کریستال‌ها به ‌خوبی در آب حل می‌شوند و می‌توان به‌راحتی آنها را ذخیره کرد. اندازه ذرات سولفات آمونیوم بسته به کاربرد مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد.

پرورش‌دهندگان از سولفات آمونیوم برای تامین نیتروژن (N) و گوگرد (S) مورد نیاز گیاهان در حال رشد استفاده می‌کنند. این کود برای مزارعی که به N و S مکمل نیاز دارند، مناسب است. سولفات آمونیوم 21 درصد نیتروژن و 24 درصد گوگرد را به خاک اضافه می‌کند.به راحتی در آب حل می‌شود و می‌توان از آن در سیستم‌های آبیاری استفاده کرد.
در مقایسه با برخی کودهای نیتروژن دیگر، مانند اوره، ارزان‌تر است.

2سولفات آمونیوم

شماره تلفن خود را جهت دریافت تخفیفات فصلی کود شیمیایی و استعلام قیمت وارد کنید

    نکات طلایی مصرف سولفات آمونیوم بعد از خرید

    این کود پس از اضافه شدن به خاک به دو بخش آمونیوم و سولفات تبدیل می‌شود. اگر آمونیوم روی سطح خاک باقی بماند، در خاک‌های قلیایی به صورت گاز از بین می‌رود. برای جلوگیری از این اتفاق، سولفات آمونیوم را بلافاصله پس از اضافه کردن به خاک با خاک مخلوط کنید.

    بیشتر گیاهان می‌توانند از آمونیوم و نیترات برای رشد استفاده کنند. در خاک‌های گرم، میکروب‌ها آمونیوم را به نیترات تبدیل می‌کنند. این فرآیند نیتریفیکاسیون، اسید تولید می‌کند و pH خاک را کاهش می‌دهد.

    این کود به دلیل فرآیند نیتریفیکاسیون، خاک را اسیدی می‌کند. سولفات به تنهایی اثر کمی بر pH خاک دارد. سولفات آمونیوم اسید بیشتری نسبت به نیترات آمونیوم تولید می‌کند.

    15 پرسش و پاسخ مهم درباره ی کود شیمیایی

    با ما باشید

    مشاهده مقالات دیگر

    کارخانه تولید کود شیمیایی

    کارخانه کود شیمیایی

    فهرست مطالب کارخانه کود شیمیایی کارخانه‌ تولید کود شیمیایی و اهمیت آن‌ در کشاورزی کود شیمیایی به محصولاتی گفته می‌شود که حاوی عناصر غذایی ضروری برای

    Read More »
    بهترین کود شیمیایی برای زعفران

    بهترین کود شیمیایی برای زعفران

    فهرست مطالب بهترین کود شیمیایی برای زعفران زعفران، طلای سرخ ایران، یکی از ارزشمندترین و گران‌قیمت‌ترین ادویه‌های جهان است که به دلیل خواص دارویی و کاربردهای

    Read More »
    کود حیوانی یا انسانی

    کود حیوانی یا شیمیایی

    فهرست مطالب کود شیمیایی اوره برای گوجه فرنگی مقایسه کود حیوانی و شیمیایی در این مقاله ابتدا نسبت به 2 کود شیمیایی و حیوانی شناخت نسبی

    Read More »
    کود شیمیایی برای درخت گردو

    کود شیمیایی برای درخت گردو

    فهرست مطالب کود شیمیایی اوره برای گوجه فرنگی بهترین کود شیمیایی برای درخت گردو درخت گردو، یکی از درختان میوه‌ای ارزشمند است که نیاز به مراقبت

    Read More »
    کود شیمیایی سفید برای گلدان

    کود شیمیایی سفید برای گلدان

    فهرست مطالب اهمیت استفاده از کود شیمیایی سفید در گلدان‌ها استفاده از کود شیمیایی در گلدان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا محیط گلدان به دلیل

    Read More »
    ASAYESH GHIR DELIJAN CO
    WWW.ASAYESHGHIR.COM
    آیا سوال بی جوابی دارید؟
    همین حالا با ما تماس بگیرید!

    همیشه قبل از خرید محصولات تخصصی، حتما با تولید کنندگان آن محصولات مشورت کنید

    دانلود 15 پرسش و پاسخ مهم

    لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات نام و شماره موبایل را وارد نمایید
    × سوال خود را بپرسید